Följ

Jag kan inte logga in i appen trots att kortet är aktiverat

Om du vet att du har ett giltigt kort men inte kan logga in, ska du beställa ett nytt lösenord.

Det nya lösenordet beställer du när du loggar in via appen eller hemsidan. Börja med att skriva in ditt personnummer och klicka dig vidare till nästa steg. Här kan du begära att få hjälp med ditt lösenord.


Finns inte alternativet att logga in med personnummer? Då har du troligtvis en för gammal app. Ladda ner den på nytt och försök igen.

 

När du klickar på knappen "glömt ditt lösenord?" Så skickas det ett mejl till den mejladress som vi har registrerad på dig i vårt system.
I mejlet du får av oss finns en länk du ska klicka på, du kommer då få bestämma ditt egna lösenord som du vill använda till hemsidan och appen.

Tänk på att inte använda å,ä eller ö i lösenordet.

 

Beställer nytt lösenord via Android-mobil

Om du beställer ett nytt lösenord via appen och använder en Android-mobil, så ska du tänka på att öppna länken i mejlet med "Studentkortet".
Öppnar du länken med en webbläsare kommer det stå att sidan inte kan hittas.

 

 

Kommer inte mejlet du beställt? 
Om du beställer ett nytt lösenord men inte får mejlet, så kan det hända att det hamnat i skräpposten.

Om du använder Gmail som mejlklient hamnar våra automatiserade mejl oftast i fliken "kampanjer".

Via webben


Via appen

Var denna artikel till hjälp?
1 av 1 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk