Följ

Hur uppdaterar jag mitt kort i mobilen?

 

UPPDATERING

Knappen för att uppdatera ditt kort hittar du när du är inne på "Mitt kort" i appen. När du klickar på pilen bredvid kortet kommer det senaste kortet att laddas ner.

Stina_mobil_ht17.png

                                  
Inget nytt kort?

Om du uppdaterar kortet men fortfarande ser de gamla uppgifterna betyder det att det ännu inte finns något nytt kort att hämta. Det kan vara så att du behöver reaktivera ditt kort eller avvakta ett par dagar tills din kår skickat in dina uppgifter till oss.

Reaktivering

Om du har ett giltigt Studentkort som gäller till och med 2018-02-15 kan du en månad innan kortet går ut reaktivera ditt kort. Det betyder att du kan uppdatera kortet utan att behöva ansöka om ett nytt.
För att uppdatera ditt kort ska du påbörja en ny inloggning i appen eller på hemsidan, du kommer då få frågan om du vill uppdatera ditt kort till vårterminen, då klickar du på "ja" och följer instruktionerna.
Obs. Om du tillhör ett lärosäte som vi har ett samarbete med måste du ansöka om ditt kort via din kår. Du kan läsa vad som gäller på ditt lärosäte här.

Kårmedlem

Vanligtvis tar det 1-3 dagar från att du betalt in till kåren innan du får tillgång till ditt nya kort. Dyker inte kortet upp efter du uppdaterat det, vänligen avvakta ett dygn.
I början av terminen kan det dröja längre tid då kårerna vanligtvis skickar in kortuppgifterna till oss runt den 15:e januari.

Var denna artikel till hjälp?
1 av 1 tyckte detta var till hjälp
Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

Kommentarer

Powered by Zendesk